Saturday, 23 August 2014

puisi gila: Tuhan,doakan aku berjaya lagi...yeahhh...


sumber gambar: google.com

"Sayang...aku selalu meneropong mereka dari jauh...mereka sangat kelakar...tindakan mereka selalu memperlekehkan pemberianMu...Kau beri mereka otak, tetapi mereka bertindak seolah Kau hanya memberi mereka lutut untuk hidup...sayang,adakah patut mereka bilang aku sombong?mereka tidak tahu betapa peramahnya aku jika kena gayanya...aku cuma terlalu malas bergaul dengan manusia yang aku tidak nampak sesuatu yang indahpun pada mereka...mereka terlalu malas berusaha untuk kelihatan sesuatu di mataku...aku malu dengan mereka...mereka pun malu denganku...hahaha..."

Sayang,
Kau buat hatiku sakit,
Dan aku berjanji akan bermain dengan hati yang sakit,
Heheh.
Aku akan hadir di hadapan mereka dengan dendam.
Dan kau penyebabnya.

Dan sayang,
Kau mahu tahu satu perkara?
Bermain dengan hati yang sakit,
Membuat aku berasa sangat berkuasa.
Tenaganya sukar untuk aku tafsirkan...

Tuhan,
Beri aku cabaran,
Aku akan lawan sampai menang.

sumber gambar: wordpress.com

“Tuhan,manusia lain meminta padaMu dengan cara yang menghina kebesaranMu...seolah2 Kau menciptakan mereka tanpa akal dan potensi diri...tetapi tidak aku, aku akan hadap cabaran yang Kau beri dengan cara yang bermaruah...Tuhan,doakan aku berjaya lagi di dalam permainan kali ini, aku tahu doaMu pasti makbul.yeahhhh....”




2 comments:

Anaknda Bertuah said...

Annur!! Jangan menyerah kalah sebelum bertarung...

puteri jalanan a.k.a annur said...

Xkisah...annur nak menyerah kalah jugak...biar tuhan sakit hati...hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...