Wednesday, 20 August 2014

puisi malam seorang puteri: sayang...jika itu tafsiran kalah, maka kalahlah aku, menanglah mereka...

sumber gambar: meginprogress.com

"sayang...dahulu aku menulis tentang erti...kini aku menulis tentang cinta...adakah aku seorang yang kalah?sayang...jika itu tafsiran kalah, maka kalahlah aku, menanglah mereka..."

sayang...
maafkan aku kerana menganggu,
izinkan aku bertanya padamu,
adakah kau percaya satu biji benih mampu tidur selama berjuta2 tahun?
kau tahu,aku disini percaya...

inilah yang paling aku takuti...
kau tahu kenapa?

kerana cinta dalam hatiku begitu,
ia mampu mati...
ohhh percayalah ia tidak mati...
tapi ia tidur...

sampai masa sesuai dan keadaan yang mengizinkan ia akan bercambah kembali...
ia pasti akan bercambah semula...

sungguh ngeri.

sayang,
mari kita buat satu perjanjian baru,
kita sama2 tolak hakikat ini ya?

kita sekat ia dari bercambah...
cukup hayat2 lepas sahaja...
cukup itu saja...

tak perlu lagi...
kerana tiada gunanya...

kau pun sedar tentang ini,
aku tahu...

sumber gambar: wordpress.com

"sayang...aku rela digelar sombong oleh semua mereka ketika aku mahu bersendirian dan benar2 hanyut merindui bayangmu..."


1 comment:

Anaknda Bertuah said...

Wahai Puteri.... Tidak semua biji benih mampu tidur berjuta2 tahun... hanya yang terpilih sahaja....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...