Sunday, 26 October 2014

puisi santai: jika masalah datang dan menakutkan aku dengan segala macam igauan ngeri,aku tidak akan teragak2 untuk.....


"sayangggg...dibahuku penuh tanggungjawab yang telah aku persetujui dahulu bersama tuhan sebelum aku lahir kesini...jika aku jatuh tergolek,siapa yang akan melunaskan semua itu?sayangggg...alang2 menyeluk pekasam,biar sampai kepangkal lengan."

tempohari aku dihujani panggilan berkali2,
sehingga aku letih.
hari ini aku pulih dari semua kesedihan itu,
aku ok.
ya,aku masih ok dan mampu bergelak tawa hari ini meneruskan kehidupan,
ya,terima kasih kepada yang telah memberikanku semangat untuk aku terus tegak berdiri,
aku akan teruskan.
teruskan mengejar impian.
setiap halangan yang datang aku sambut dengan tangan terbuka,
dan dengan tangan terbuka juga aku lepaskan ia pergi dengan muka yang memalukan,
jika datang untuk menguji,
aku memang akan jatuh dan menangis pada pertama kali ujian,
itu perkara biasa pada semua manusia pun,
tetapi aku kenal diriku sendiri,
bila jatuh aku cuma akan tertawa dan bangun semula.
positif dan negatif pada masalah itu aku serap menjadi satu kekuatan baru,
dan aku kembali berdiri lebih tegak dari yang sebelumnya.
ya,lebih tegak dari yang sebelumnya.

masalah itu sesuatu yang indah bagiku.
aku akan hadap kerana itu perjanjianku pada tuhan.

sumber gambar: favim.com

"jika masalah datang dan menakutkan aku dengan segala macam igauan ngeri,aku tidak akan teragak2 untuk memanggil diri dalamanku yang liar itu datang dan menghalaunya pergi...jangan halang jalanku bila aku berkehendak."



6 comments:

Anonymous said...

aummmmmm2.. grrrrr!!

Anonymous said...

Auummm2 kepala hotak kau.. pernah rasa kicap cap kipas udang terbang terkena kepala kau dari arah belakang Anon palsu ??

Anonymous said...

tuan rumah tak marah.. ko lak yg lebih2..hahaha lebih dari botol kicap aku dh rase..

puteri jalanan a.k.a annur said...

pape jela...janji korang hepy...hidup kena ceria...dah,jaga diri elok2,annur bz...

lepas gaduh,kena salam semula,ada faham.

bye.

Rafiz Rahim said...

hahahahaha....
hahahahaha....

puteri jalanan a.k.a annur said...

hahahaaaa....haaaahaaahaaa...

bosan pulak gelak ni,eh pekaba orang besor...lama tak nampak...annur bz r...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...