Saturday, 13 December 2014

puisi gila isim: tuhannnn...love u!

sumber gambar: pinterest.com

"adakah kamu rasa dunia sudah mahu mati buat selama2nya?fikirkan semula...aku ini seorang petani comel yang berfikiran  seakan2 saintis...hidup,mati...ini permainan alam tau...dunia ini sudah sekian lama mati hidup semula...berkali2 pulak tu...tuhannnn...love u!terima kasih kejutkan aku semula setelah mati beratus2 tahun dahulu..."

"potensi itu kekayaan yang abadi...memang ia milik tuhan,tetapi tuhan beri pada setiap ciptaannya...maka ambil dan hargailah ia...ia permulaan kepada sebuah kemakmuran..."

sekarang ini zaman transasi...
jadi bila dirimu dipergunakan untuk memulihkan kembali dunia,
jangan bersedih,
kau akan dapat habuanmu nanti...
percaya kataku...

kau lihat dunia seperti sudah mahu pecah bukan?
hehe...
aku lihat potensi disitu...
ya!kekacauan itu...
ianya membawa kepada pembetulan kepada segala2nya...
kerana itu kau lihat ia seakan kucar-kacir...
sebenarnya jika benar kau jujur meneliti,
dunia sedang berbunga!
semua elemen alam sedang berputar2 hebat dalam mencari tempat mereka masing2...
bila segalanya sudah ditempat yang sepatutnya mereka berada,
maka dunia akan kembali hebat!

kerana itu aku takuti kamu selalu tidak jujur dalam penilaian,
dan meletakkan dunia mengikut pemikiranmu sahaja...

mari kesini aku mahu ceritakan sesuatu...
tempohari...aku begitu bengang bila petani itu menanam pokok itu dengan cara pemalas sekali...
tetapi kerana aku lebih pemalas untuk membetulkan pokok itu,
maka aku pun membiarkannya sambil memerhati setiap hari...
hari demi hari aku teliti sambil berteka teki...
mungkinkah pokok itu akan hidup???

kamu semua mahu tahu jawapannya?

setelah hampir 5 minggu pokok itu tumbuh segar...
dihari aku melihat keajaiban itu,
aku hampir mahu menjerit!

bagaimana???!!!

akhirnya aku pun tergelak sendiri memikirkan bahawa pokok pun tahu untuk hidup semula bila seakan mati...

hahahahahaaa....

wahai manusia,jika emosi atau jasadmu dipatah2kan dan kau fikir hidup sudah berakhir,
pergi bunuh diri cepat!
kerana pokok pun lebih bermaruah!

kamu faham???!!!

sumber gambar: pixgood.com

"tolong jangan memalukan aku disini...aku ini sang pemotivasi yang paling ditakuti  didunia dan sangat comel...maka,tidak sepatutnya pembaca selendangkuning ini kalah pada takdir ciptaan mereka sendiri!aku letakkan syarat mudah disini,kamu baca semua disini percuma kan?aku minta satu saja...kamu menang dalam hidup kamu dulu...baru mati...jika tidak,jangan selak selendangkuning ini lagi sehingga kamu kembali tebus maruah dirimu...ada faham???!"



kawan2,jom like page selendangkuning!



dan kepada peminat barang puan-puan...silakan like page kawan annur ni yeee...support yok!tak suka barang puan-puan pun korang kena like jugak!ahahahahahaaa...alahhh,like jelaaa,jgn banyak cite...heheh.

ps: tengoklahhhh...sampai ke anak2 pun di warnakan kukunya....hahaha!min2...kemain ye!




1 comment:

Anonymous said...

Hahahahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...