Monday, 1 December 2014

puisi sang puteri: ohhh ampun...saya ini cuma tukang jual sahaja...


sumber gambar: www.fanpop.com

"setiap kali aku berangan, aku kuat...bila aku sedang sakit dan lemah tak berdaya, dalam senyap aku berangankan putera idamanku datang dan mengungkap kata cinta...ohhh ampunnnn pak!"

cinta.
hari ini aku mahu buka topik tentang cinta.
cinta..ohhh cinta...

cintaaaa,i love u...
ohhh ape aku sedang mengarut ni...
ehem2...

biar aku menari sebentar ya.
mohon izin tuan hakim...hoho

mendengar lagu my all mariah carey ni membuatkan aku terasa mahu menari ballet,
hahaha...

kamu pasti tahu apa rasanya bila dirasuk cinta...

gila!

percayalah,cinta itu gila!
ia membuat mayat menjadi manusia semula!

cinta,mampu menghidupkan manusia semula...
tetapi cinta...
ya cinta kadang membuat manusia yang kuat sihat bertenaga,
menjadi sang penyedih yang hidup di dalam kelambu gelap!

kamu dapat lihat kuasanya?

seseorang yang kamu lihat sihat ketika di tempat awam,
akan menjadi si gila bila teringat kisah cinta sedihnya bila bersendirian di dalam bilik tidurnya!

seseorang yang kamu lihat lemah ketika di tempat awam,
akan menjadi si gila yang menari tak tentu hala bila teringat kisah cinta manisnya!

cinta mampu memotivasi dan bikin orang mati.

ahhhh,perkara ini benarnya mudah sahaja.

kamu kawal cinta.
dan bukan cinta mengawal kamu.

kalau kamu tanya aku,
benarkah ini formulanya?

aku akan menjawab dengan yakin layaknya seperti tukang jual,
"cik adik abang yang comel2 kena cuba dulu,baru tahu!"

hahahahaaaaaa..

sumber gambar: www.google.com

"ohhh ampun...saya ini cuma tukang jual sahaja...baik atau buruk, cik adik, cik abang kena cubalah dulu yeee!hihihi..."




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...