Saturday, 20 December 2014

puisi sang puteri: entah kisah sedih apa yang sedang ditanggungnya...

sumber gambar: etsy.com

"ketika terlalu banyak lapisan diri yang merasuk, aku paling bencikan ini...dia sungguh penyedih...setiap hari dia menangis...sedang lapisan lain elok sekali bergelak tawa... entah kisah sedih apa yang sedang ditanggungnya..."

sesuatu yang aku sering jaga semenjak dahulu adalah...
sentiasa berasa selesa dengan diri sendiri...

berasa benci dengan diri sendiri,
berasa mahu perlekeh diri sendiri,
berasa mahu menampar diri sendiri...

ini semua sudah banyak kali aku lalui...

tetapi,
ia melemaskan...
dan tidak membawa sebarang faedah pun padaku...

maka,entah sejak bila,
aku nekadkan,
sudahlah...

aku mahu bahagia.

lalu aku simpan semua perasaan negatif itu di dalam satu sudut hati,
dan biarkan ia tidur...
mungkin tidak untuk selama2nya...

paling kurang ketika aku masih perlu bahagia untuk terus melangkah dengan yakin.

sumber gambar: favim.com

"adakah aku akan dihukum atas setiap janji yang telah aku mungkiri?lalu apa kisahnya pada janji atas janji tanpa kesedaran ketika sedang berjanji?tuhan,semakin rumit permainan ini aku rasakan...disebalik tugas yang semakin memberat,aku curi2 merinduinya..."

2 comments:

Anonymous said...

Salam
sms me
Yabeda

puteri jalanan a.k.a annur said...

wsalam,hehe.ok dong deng!

mcm serius sgt je...takut i.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...