Monday, 22 December 2014

puisi sang puteri: tak mengapalah...kita kan satu...

sumber gambar: honeebeegifts.blogspot.com

"tak perlu risau,dahulu saja aku gembira mengusik...kini aku lebih selesa tidur dan bangun sekali sekala sahaja..."

terkadang aku duduk dan berfikir sendiri,
dimana agaknya kesilapan aku dan cara yang boleh aku usahakan untuk perbaiki...
cerita tentang dahulu,
banyak sekali ya...
kesilapan demi kesilapan aku lakukan...
ada manusia pernah katakan,
bila berhadapan dengan manusia,tunjukkan yang terbaik,terhebat katanya...
aku senyum.
jika dia pilih jalan itu,
aku suka jujur.
aku lebih suka mengaku sebagai manusia yang biasa,
dan sebagai manusia biasa takkan boleh lari dari pernah melakukan kesilapan,
tetapi disebalik kesilapan,
aku belajar pelbagai perkara...
tuhan itu benar maha agung...
kepada kawan2ku yang ateis,
maafkan aku,
bunuhlah aku jika kalian mahu...
tertawakan aku jika kalian suka,
aku tetap percaya pada tuhanku...
tetapi percayalah,
di dalam hati kita tetap kawan...
itu aku tak pernah nafikan pun...

aku sayang semua kawan2ku,
sekalipun kalian benci dengan diriku...

maka,biarkan aku disini menjadi diriku sendiri...

hormati kepercayaan masing2,
itulah caraku...

aduhhhh!
sebenarnya aku mahu menulis soal lain,
mengapa ini pula yang terhasil.

hmm.
maafkanlah...

sumber gambar: tumblr.com

"sebenarnya aku mahu menulis artikel tadi...entah mengapa ya terpesong pula iramanya...siapa agaknya sang pencuri getaran itu...memerlukan aku untuk menyampaikan isi hatinya...tak mengapalah,kita kan satu...menolong sebegini satu bahagiaku..."



4 comments:

Anonymous said...

Aku dari dahulu memerhatikan kamu dalam senyap
-PK-

puteri jalanan a.k.a annur said...

haaa...aku juga memerhatikan kamu dalam senyap...jgn tak tahu...tak caya tgok atas...

Anonymous said...

Hahahaha kau memang kelakar..

-PK-

puteri jalanan a.k.a annur said...

annur tau dahhh...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...