Monday, 15 December 2014

puisi santai: tekanan itu rahmat...

sumber gambar: justonlinecovers.com

"tekanan itu rahmat pada jiwa yang hebat...ia membuat si bodoh menjadi pandai...membuat si tidur bangun semula..."

tekanan lagi.
lagi dan lagi.
bagus.

tekanan mengajar jiwa membangun dengan subur.
ia adalah cara untuk menolak dan memberi kekuatan kepada jiwa yang tidur.

masalah itu memberi tekanan,
bagi jiwa yang lemah ia ternyata membunuh,
tapi untuk sebuah jiwa yang hebat,
ia adalah satu rahmat.

maka gunakan rahmat itu dengan sempurna sekali.

sumber gambar: reecovers.com

"beri satu jiwa yang hebat tekanan lagi...kau cuma mengajarnya menjadi lebih kreatif..."

3 comments:

Anonymous said...

Assalammualaikum.. perkenalkan saya Pahlawan kuno dari masa hadapan ia itu tahun 2025... saya datang nak memberi pesanan ringkas.. pada tahun 2018 bangsa melayu akan di tindas dan merempat di tanah sendiri kerana bangsa cina telah 100% menguasai segala2 nye... jadi saya ingin anak bangsa melayu sedar dari sekarang.. itu sahaja saya sudah kena pulang ke tahun 2025 masa saya di sini terbatas kerana saya datang melalui pintu alam ghaib dan pintu itu akan tertutup sebentar lagi.. saya perlu kembali di sana kerana saya terpaksa mempertahankan anak2 bangsa melayu di zaman 2025.. itu saja assalammualikum selendang kuning

puteri jalanan a.k.a annur said...

wsalam...ok annur faham...silakan kembali...kirim salam dgn annur pada tahun 2025 tu...

jgn risau,annur ada kat sini.annur pun nak masuk pintu alam ghaib kejap lagi ni,nak singgah lawat kamu pulak.

2025,annur datanggggg....wuhuuuu~

tip top tekooo....

puteri jalanan a.k.a annur said...

jap pahlawan kuno,nape nama kamu kuno?kalau dari masa depan,patut moden...haaa...baru sesuai...takpe2,annur faham...annur suka kedatangan kamu...

annur betul2 tak sangka,selendangkuning da jauh kehadapan...haha.

malu i.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...