Monday, 12 January 2015

puisi gila2: hmm,dunia memang pelik...tak mengapalah,layannn...

sumber gambar: google.com

"sayang...jika kau merasakan dirimu hebat dalam segala...takkanlah aku ini si bodoh yang tidak tahu apa2...aku mungkin kura2 sedang kau arnab...tetapi jangan kau lupa apa pengakhiran lagenda popular itu...aku bukan lembap...aku cuma berjalan perlahan sambil menikmati pemandangan alam..."

tadi sedang aku menjamu selera,
aku sedang khusyuk menonton televisyen sambil bergelak pecah perut...
benar2 aku leka menonton cerita itu...
entah bagaimana,
aku dengar ada suara menangis...
kuat tangisannya seakan meraung...
dia ingat aku tidak mendengar...
dia benar2 lupa aku siapa...

dahulu dia sakit hati kerana pertama kali berbual,
aku cari gaduh...
dengan bangganya aku nyatakan dalam hati...
sayanggg...aku akan uji dirimu sehingga aku puas...

sehingga aku benar2 yakin bahawa kau bukannya plastik murahan.

sayang,kau boleh pergi jika kau percaya dirimu itu palsu.
jangan mengadap aku sehingga kau benar2 tahu apa itu sejati.

aduhhhh...
getaran mana pula yang datang ni...
maaf semua,
mengarut benar annur hari ini ya...
haha.
abaikan semua khayalan palsu ni.

meresapi sesuatu benar2 buat aku gila.
perasaan siapalah aku curi ini.

sumber gambar: lifelounge.com

"sayang...jika seribu kali aku tonjolkan kebodohanku dan satu kali aku timbulkan kepandaianku,kau pasti terkejut...aku juga pasti akan terkejut kerana rupanya satu kepandaian itu telahpun kalahkan seribu kepandaian dirimu..."

"hmm,dunia memang pelik...tak mengapalah,layannn..."






ps:terima kasih kepada seorang sahabat annur yg berhajat nak duet lagu ni dgn annur...posei,annur akan amek part yg sedih tu...haha...


6 comments:

Anonymous said...

assalam.. hai Annur.. nk tnyer sikit.. Dia marah kat aku ker?

Anonymous said...

Wsalam...Siapa dia?

-annur-

Anonymous said...

yang diatas.. kadang2 aku lihat spt kamu yg bercakap dan kdg2 aku lihat spt die yg bercakap denganku..sebenarnya dah lama mau bertanya cuma masih tertanya2.. maafla kalau aku nie yg kuat sgt berkhayal..hehe

Anonymous said...

siapa dia dan siapa pula annur?

-annur-

Anonymous said...

hmmm..takpala,hal sebegini tak elok ditanyakan ditempat umum.bole timbul fitnah..maaf la ye.
apepun teruskan menulis.walaupun selalunya aku berasa geram membaca apa yg kamu tulis.ttp semakin lama ku ulang2 baca,hati semakin sejuk..berbaloi untuk dikaji.

terima kasih..:()

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe.takpe2.teruskan membaca.suasana mmg agak panas sikit.tapi lama2 akan sejuk...

percayalah.

sama2. :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...