Saturday, 24 January 2015

puisi pandora: jika itu risikonya...aku akan ambil...

sumber gambar: quora.com

"mungkin dengan membuka peti itu akan menyedarkan mereka...walaupun yang terkeluar kebanyakannya makhluk2 jahat...tetapi tanpa bantuan mereka, hero akan terus tidur lena...jika itu risikonya, aku akan ambil..."

memperlekeh.
manusia selalu begitu ya.
dunia terkadang terlalu asing kurasakan.

sumber gambar: figment.com

"maruah itu seakan bola disepak kemana2 saja mereka suka...sampai bila begini...tak mengapa,mulai hari ini setelah aku izinkan peti itu terbuka,gergasi dan makhluk2 pelik itu akan membaham kamu wahai manusia...hanya penyatuan ubatnya,selagi kamu berpecah,kamu akan dimakan satu persatu...maafkan aku..."

"wahai sekalian dewa dewi yang aku hormati,lindungilah kaum kalian setakat yang kalian mampu...selain daripada itu,biarkanlah takdir uruskan mereka...aku sudah muak dengan permainan hina ini...peti itu sudah masanya dibuka,makhluk2 itu semua sedang kelaparan..."



8 comments:

Anonymous said...

Aku sentiasa memerhatikan kamu

-PK-

puteri jalanan a.k.a annur said...

aku juga PK...hehe...

Anonymous said...

kau tercipta untuk ku =)

puteri jalanan a.k.a annur said...

ye...kita tercipta sesama,semua manusia pun...layan jelaaa...:O

kakaka.

puteri jalanan a.k.a annur said...

jap PK,annur tgh marah ni...bengang betul...lagu ungu tu mmg best...

puteri jalanan a.k.a annur said...

ok,emosi da stabil...ek eh...PK,kamu ni pelik...nama kamu pun buat annur terfikir,sapa kamu ek?annur kenal ke?

:I

Anonymous said...

Secret admiral

-PK-

puteri jalanan a.k.a annur said...

hmm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...