Saturday, 17 January 2015

puisi sang puteri: jika aku sudah mati rasa, apa lagi indahnya hidup ini...

sumber gambar: wallpaperstag.net

"tenggelam di dalam perasaan sendiri, 'feel' nya seperti ini...jika kita pandai mengawalnya, ia indah dan boleh menjadi karya..."

bila kita lakukan perkara yang kita minati,
hubungannya terus ke dia...
ilham pun datang mencurah2...

ada yang bertanya bagaimana aku mendapatkan ilham,
sememangnya dari dia...
tapi mungkin sama juga seperti peminat seni yang lain,
tidak kisahla dari bentuk seni apapun,
aku akan duduk dan melayan perasaan...
yeahhh...

ilham kadang bukan datang dari tepian pantai,
ataupun dari pemandangan indah sekalipun,
kerana kebanyakan puisiku terhasil ketika aku ditempat yang penuh haru biru,
ia lebih kepada 'feel'...
cubaan demi cubaan sehingga 'feel' itu hadir...

puisi diselendangkuning ini tidak terhad,
ia boleh berkisarkan apapun...
kepada yang mahukan puisi sentiasa positif blablabla...
maaf,aku tak mampu...

kerana aku manusia,
dan aku peminat seni,
bagiku seni itu indah walaupun ketika seseorang pengkarya itu sedih mahupun marah...

dan bagi seorang peminat seni yang suka berkarya,
memadam karya sendiri seperti diatas adalah satu perkara biasa...haha.
kenapa buruk benar puisi aku petang ini.ceh.

sumber gambar:google.com

"pernah aku menulis dengan perasaan seperti ini...tentang seorang ratu yang hidupnya asyik membunuh manusia2 kerana dendam terhadap kekasih hatinya...tetapi puisi itu hilang...sehingga kini aku masih menunggu perasaan itu hadir semula supaya puisi seperti itu mampu aku nukilkan buat tatapan kalian semua pembaca setiaku..."

"bayangkan perasaan adalah sesuatu yang boleh dikawal...nescaya kejamlah aku jadinya...aku rasa makin lama aku kearah itu...memang gila...ketika itu pasti aku rasakan segalanya hanyalah pura2 dan sampah...yang kurasakan benar ketika itu adalah ilusiku sendiri....kesakitan manusia,tangisan mereka mungkin tiada makna lagi pada diriku...berdoalah supaya aku tidak sampai ketahap itu...jika aku sudah mati rasa, apa lagi indahnya hidup ini..."




6 comments:

Anonymous said...

biasanya, mereka akan di mati kan dulu. baru di hidup kan semula dengan bergaya.

kalau nak mati cepatlah mati sebab masa kehidupan itu sudah terlalu hampir. supaya kamu dihidupkan semula dengan Ruh Jiwa yang memimpin

apa yang aku merepek ni...

puteri jalanan a.k.a annur said...

eh...kamu!apa nama semut tepi rumah kamu?dia sihat tak?

Anonymous said...

nama dia annur haha. dia macam dia la

puteri jalanan a.k.a annur said...

ohhh,nama semut tu annur ke...pelik jugak,sama sama dgn annur...takpela,kirim salam kat dia...kamu jaga dia elok2...nnt annur datang...

Anonymous said...

Kat umah ada banyak makhluk Tuhan, bukan saja semut. Oo kat kampung sebelah ada naga tapi dia tengah tidor kot. Ok you are welcome, anytime.

puteri jalanan a.k.a annur said...

thank you...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...