Sunday, 1 February 2015

puisi lelaki: monyetpun tahu perkara mudah ini...hahaha...

sumber gambar: favim.com

"seorang lelaki sejati, mereka yakin pada diri mereka sendiri...bijak menerka dalam kegelapan kata2...tahu bertindak bila tiba masanya...hidup terlalu sebentar untuk kau sia2kan masa yang ada..."
kiasan...
teringat kata2 abang annur,
bahasa kiasan ni bahayanya ia boleh menyebabkan salah faham.

benar juga ya.
cinta tanpa kiasan apalah indahnya,
cinta dengan kiasan adakala meresahkan jiwa...

annur?
tentang cinta?
nak tahu?

hmm.
kalau benar dia sejati,
sehebat mana pun annur berkias,
dia pasti mengerti!

hahaha...

sumber gambar: pixshark.com

"aku hanya mampu merayu,oh sayang...kenali aku!"

sumber gambar: favim.com

" lelaki...mengapa kau terlalu bodoh untuk mengetahui bahawa perempuan hanya perlukan keyakinan bahawa kau benar2 menyayanginya dan mampu menjaga dirinya...apakah jenis lelaki sejati yang kau selalu bangga2kan itu...benar2 kau memalukan kaummu sendiri...hebat kononnya...mungkin kau hanya berilusi bila menyangka bahawa kau itu dewa...monyetpun tahu perkara mudah ini...hahaha..."

sumber gambar: pixgood.com

"kau mahu jadi seperti ini ke?kakaka..."




ps: entah kenapa,lagu ni terngiang2 hari ni...sayup je...teringat kisah di hud2...


10 comments:

Anonymous said...

Mana pergi puisi jangan terlalu yakin tu ??

-PK-

puteri jalanan a.k.a annur said...

ha?puisi ape tu?

Anonymous said...

Baru2 ni aku ada terbaca tetapi kenapa bila aku ingin baca ia nya hilang ?? Sayang jangan terlalu yakin sampai situ aku ingat...

-PK-

Anonymous said...

Ok jemm haha aku tak perasan..

puteri jalanan a.k.a annur said...

ehhhhh...kamu ni lain mcm jeee PK,siapa kamu haaaa...:O

annur rasa annur tahu kamu siapa...

Anonymous said...

Hahaha kau tak kan tahu siapa aku.. aku sudah mati berkali2 bertukar ke satu jasad ke jasad yang lain...

puteri jalanan a.k.a annur said...

eceh...kamu je ler yg pandaiiii....hehe...annur skrang masih bole lompat2...amacam?

hehe.

apa hajat kamu datang sini jenguk annur haaa....baik bgtau...hihi.

kalau tak siap kau.

Anonymous said...

Aku sentiasa memerhatikan kau.. kau pernah bagi tahu yang kau akan menyelamatkan dunia kalau bergitu jika aku melindungi kau ibarat aku melindungi dunia juga kan kan kan.. kau tak kenal aku siapa kau tersalah orang

-PK-

puteri jalanan a.k.a annur said...

tidakkau kau tahu aku disini hanya berpuisi ilusi?

kenapa kau percaya?

Anonymous said...

Ohh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...