Friday, 13 February 2015

puisi sang puteri: GENTAYANGAN...

 

"sayang...aku benar2 tidak suka rasa ini...ketika mati dan hidup bercampur aduk..."

sumber gambar:wallpaperhi.com 

"ketika campur aduk bangkit menjadi kejahatan..."

sumber gambar:abstractdesktopnexus.com

"lalu kejahatan dikambing hitamkan... "

sumber gambar:pixshark.com

"dan akhirnya, perasaan dikambing hitamkan itu menimbulkan senyuman tanpa sempadan..."

sumber gambar: galleryhip.com

"kerana ketahuilah sayangggg...perasaan begini...membuatkan aku marah yang tidak marah,suka yang tidak suka,benci yang tidak benci,neraka yang tidak neraka...dan syurga yang tidak syurga...dan sayang adakah kamu tahu bagaimanakah aku ketika itu?"

GENTAYANGAN


ps: aku sebenarnya tak tahu ya mahu meletakkan lagu apa untuk puisi kali ini...lalu aku mendengar satu persatu lagu di dalam simpananku...aku cuba untuk sesuaikan...tiba2 terkeluar lagu ini...lalu terus terimbau kenangan di sebuah kedai makan...dalam aku sibuk termenung, lagu ini pun berkumandang...entah bagaimana airmata pun menitis,segera aku usap dan semangatpun layu seakan dibawa angin...woahhhh!!! teruknya...kenapa aku boleh berpuisi ketika berbicara santai pulak ni....haha.malunyerrr....


terima kasih sudi baca selendang kuning. :)

2 comments:

Rafiz Rahim said...

lagu sedih...

tak habis2 teringat bf lama....

puteri jalanan a.k.a annur said...

alaaaa sdr Rafiz ni...potong stim betul la...benda2 gni semua semangat...tau tak,semangat...

:O

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...