Thursday, 7 May 2015

puisi sang puteri: dah kenapa?

sumber gambar: google.com

"kenapa soalan kenapa selalu keluar dari perasaan kita?kenapa?"

mampu jawab soalan begini?

kalau boleh kenapa?

kalau tak boleh kenapa?

kenapa manusia suka tanya kenapa?

kenapa?

sumber gambar: google.com

"janganlah asyik tanya kenapa...letih yang atas tu nak menjawab...hahahahaaaa...."

6 comments:

Anonymous said...

Kenapa ye ?

puteri jalanan a.k.a annur said...

entah...kenapa ya tanya mcm tu?

kenapa? :P

Anonymous said...

kalau tak bertanye macam mana nak pandai kan.huhu.. yang di atas tu kan guru, mesti die bagi jawapan.cume kebanyakan jwapan darinye melalui jln tersirat..tu yg pusing kepala dibuatnye.

sedangkan tersurat pun manusia bole tersalah tafsir inikan pula tersirat.adeiii

Anonymous said...

Kemana kita pergi selepas syurga ?

puteri jalanan a.k.a annur said...

yela kan...pape jela...layan jelaaa...tapi kalau asik tanya kenapa,macamana sesuatu benda tu nak menjadi...banyak sangat tanyanya...benda tengah jadi...

kemana kita pergi selepas syurga?hmm,kamu rasa? :P

Anonymous said...

sebab manusia tak tahu,sbb tu die suke bertanye. bile sesuatu terjadi diluar dari jangkaan dan kehendak hawa nafsunye.itu sebab kenapa, kenpa and kenapa selalu keluar dri dalam kepala.

cube kalau sebuah cerita tu sudah kite tau dan hafal jln ceritanya.takdela kite tertnye2 ape kan jadi seterusnye.

dibandingkan dgn seseorang yg kali pertama menonton filem yg sama. mesti die byk bertnye.knpe heronye misai kontot la,knpe sebelum lawan hero tak asah pisau dulu la dll..kan? ini pendapat ja.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...