Tuesday, 25 August 2015

puisi cinta: yang mana satu dirimu?

sumber gambar: thediamondlady.net

"sayang...bukan aku tidak mahu berusaha membuatkan dirimu mencintaiku...kerana aku sentiasa percaya bahawa alami itulah yang terbaik...bila sampai masanya, dirimu akan hanyut di kampung halaman ini...disini, aku menunggumu dikeabadian..."

sayang...
sudah lama rasanya aku tidak berbicara tentang cinta...
penat juga pengembaraan hidupku...
mencari yang serupa denganmu...
belajar memahami dirimu melalui bayang2 manusia lain...
namamu,
renunganmu,
haha,
sungguh pelik kerana aku masih ingat bagaimana rupanya...
tetapi sayang...
terlalu kerap aku terkeliru,
yang mana satu dirimu?
dia,dia ataukah dia?
ohhh sayang...
adakala aku seperti gila memikirkan siapa dirimu...

adakah aku begitu bodoh tidak mampu mengenali yang mana satu dirimu?
atau sebenarnya belumlah lagi tiba masanya...

jawablah...
kerana disini aku benar2 buntu...

sumber gambar: google.com

"sayang...adakah kau mengetahui bahawa aku disini sedang lena menyeru semangatmu?"



6 comments:

Anonymous said...

kenapa dia tak mahu jawab.. dia tidak ingat kah atau sememangnya dia tidak tahu atau mungkin aku yg tersalah tafsir..hmmm.pelik3

ok bye..

Anonymous said...

Hahaha

-PK-

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe...maaf semua...semua ke...ke korang berdua je ni?kiki...ke orang yg sama?kiki...gelak je annur malam ni...hihi...

sorilahhh...annur ni bz mengalahkan menteri2 dalam dunia ni...kakaka...entah apa yang bz sgt pun annur tak pasti...hehe...ohhh,malam ni malam hari malaysia ek...mungkin sebab tu annur hepy kot...ntahla...itu kena personally tanya tuhan.hoho.

annur bosanlah...nak menulis tapi tak tahu nak tulis pasal apa...tenaga kurenggg...:I

korang kena selalu mendoakan annur supaya terus hidup...kiki.

kalau esok annur dah takda,korang semua janganlah bersedih yer

Anonymous said...

kami org berlainan..

lain macam jer bunyi, jgn cakap macam tu.

jaga diri elok2 k Annur..

Den suka baca cerita misteri2 mcm nih.. mcm misteri nusantara.. bak kata pengacaranya 'jgn biarkan hidup anda diselubungi misteriiiii..lebih kurang gitu la.haha

ok bye..

puteri jalanan a.k.a annur said...

alaaa...annur tak tahu...bila2 masa je annur boleh pergi...huhu.

takpe,annur berdoa semoga ditangguh lagi...amin...:(

kiki.

*mood misteri*

Anonymous said...

Kan

-PK-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...