Tuesday, 18 August 2015

puisi gila ke?: maafkan aku kerana hadir semula...kerana adakala aku rindukan semua kebodohan ini...haha

sumber gambar: www.yoyowall.com

"terkadang aku berfikir dunia ini terlalu kelakar untuk ditangisi...ramai betul pelakon di luar sana...aku pun rasa mahu berlakon...jika aku boleh ketawa mengapa aku perlu menangis?ahhh...layannnn...watak apa pula ya kali ini???hahaha...negaraku Malaysia, dari pemimpin atasan sehingga kerakyat bawahan semua sedang berlawak ke ni?boleh aku ikut sekali?ohhhh...selamat hari merdeka!!!hahahahaaaa...bagaimana aku boleh terlupa tahun ini tahun penipuannnn...cehhh...haha...maafkan aku kerana hadir semula...kerana adakala aku rindukan semua kebodohan ini...haha"

bercakap dengan merasakan kita keseorangan...bersendirian...itu indah...
pabila melihat langit dan memandang bulan tersenyum...
melihat burung berterbangan dan merasakan kemeriahannya...
melihat bunga berkembangan dan penuh warna warni...
melihat daun yang kelayuan...
melihat kucing berlari-lari keriangan...
melihat matahari bersinar terang...
melihat manusia sibuk di jalanan mencari rezeki...

ya...
perasaan ini menenangkan...
sehinggakan andainya datang seseorang yang menyakitimu kau cuma akan tersenyum kelakar...
di dunia yang indah ini manusia...tidak habis lagi dengan kemarahan...
tetapi bila kembali berpijak pada diri sendiri...aku merasakan bahawa itu lumrah...
kerana dunia yang dipenuhi manusia2 yang baik ternyata membosankan...
aku pernah rasai dan aku rasakan janggal serta sangat mengantuk...

ohhh...
dunia dan lumrahnya...
dunia dan kemarahannya...
dunia dan kebodohannya...

memang indah...
ternyata, aku rindukan semua kebodohan ini...
tanpa aku sangka ini semua hiburan bagi jiwa yang lara...
ketahuilah...si bodoh tidak sukakan si pandai...
mereka sukakan si bangang untuk dibuat kawan...supaya mereka rasa mereka pandai...
jadi aku telah berbuat keputusan untuk menjadi bangang supaya aku dapat berkawan dengan mereka semua...
pasti doktor sakit jiwa pun sakit jiwa membaca semua penulisanku disini...
kakakaka...

mari kemari semua doktor pakar sakit jiwa...
aku seru malah dari seluruh pelusuk dunia...
kumpulkan kawan2 sejawatmu semua...
baca semua penulisanku disini...
kaji sehingga kamu semua muntah...
malah jangan malu untuk spesifikasikan kesemua penyakitnya sehingga kau lelah...
definasikanlahhh kesemua pemikiran kami disini jika benar kamu semua manusia bijaksana...hehe

semoga berjaya!haha.

sumber gambar: 123rf.com

"ketika manusia lain sedang cuba menyekat dirimu kedalam pemikiran mereka...kau cuma perlu tenang...jika pintu dirimu cukup kemas, mereka hanya membuang masa...jika kau tidak tahu melawan, kau perlu tahu cara2 mempertahankan diri...tetapi jangan terlalu keras, kerana adakala mereka hadir untuk membantumu...kau akan rugi jika terus biarkan pintu itu tertutup...berhati2 di dalam keterbukaan..."



ps: lagu pembukaan selendangkuning buat kali ini...heheh...yellow flicker beat, lorde...phewitttt....kawan2 annur semuaaa...jom layannnn....

dan lagu sampingannya...kakakaaa...

2 comments:

wangsa said...

hi dear...

sapa kata kau keseorangan
aku pernah menjenguk laman sari mu yang dulu

ah....budak ini sudah putus asa rupa2nya...
kemana dia sudah menghilangkan diri ?
disaat aku mahu mencari kawan bicara ...
budak ini sudah ghaib menyembunyikan diri...
sudah gila kah dia..?
sudah tidak siuman kan dia...?

hah...dia mahu aku berputus asa juga kah...?
budak...
budak...

kemana sudah hilang....???


hahaha...nah....kini kau muncul kembali?
masih belum putus asakah dengan dunia yang semakin menggila ini?
mahu melayan nya lagi..


mari...
mari ....kita layan saja
kau pelakon...
aku juga pelakon...

bukankah dunia ini sudah disumpah sebagai tempat lakonan?

mari kita semua berlakon...dengan sesungguhnya..

hey..budak...

kau jangan berani menghilangkan diri lagi ya...


kau tak kesihankan aku ke ...





welcome back my dear pretty princess!!
~wangsa~

puteri jalanan a.k.a annur said...

hehe...lepas ni nak lari lagi! yehaaaaaaa....lalala~

:p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...