Friday, 18 September 2015

puisi mengarut: sayang...adakala aku berasa begini...diselubungi kegelapan dan kawasan yang beraura penuh dendam...

sumber gambar: google.com

"sayang...adakala aku berasa begini...diselubungi kegelapan dan kawasan yang beraura penuh dendam...aku mahu mereka mati...begitu jahat aku pabila dirasuk cahaya gelap itu...tetapi sayang...itu bukan diriku...pabila langit dan bumi bersatu di dalam diriku, aku tahu kita semua pasti melakukan kesilapan...tetapi sayang,parut di hati ini jangan lagi mereka guris...mereka patut tahu bahawa luka di dalamnya belum benar2 pulih walaupun sudah berzaman2 ia berlaku...ketahuilah biji benih dendam itu akan wujud menjadi pohon jika janji tuhan itu sudahpun sampai...selagi boleh aku mahu tangguhkan ia kerana masih wujud kasihan di dalam hati ini..."

aku berjalan hari ini...
haha.
nikmat benar.

berjalan seorang diri benar menghilangkan tekanan hatiku...
jangan ditanya kemana,
kerana aku juga selalu tidak tahu lokasi diriku yang sebenar,
sememangnya aku suka berjalan begitu...
ia menenangkan jiwa...

berjalan ditengah2 manusia yang tidak mengenaliku,
satu kebahagiaan...

andai tercapai hasratku,
aku ingin begitu kelaknya...
bersama si dia?entah...aku tidak tahu bagaimana ceritanya...
kisah hidupku selalu ada saja magis...

amin...

sumber gambar: google.com

"sayang...kehadiranmu menyejukkan jiwaku...mereka patut bersyukur keranamu...bermimpi tentangmu membuatkan aku lupa tujuan sebenar diriku diatas dunia ini...sedang tujuan hidupku kali ini tidaklah seindah khayalan2 manusia semua...lahirnya aku menjanjikan kejatuhan buat segala yang palsu...sayang,mereka sungguh selesa sekarang...aku takut sekali untuk memberitahu kepada mereka bahawa masa mereka bersukaria hampir tamat sedikit masa lagi...adakah mereka sudah bersedia untuk menangis?"

ps: hahaha...apebendalah agaknya annur mengarut niii...ye tak?hmm...sebenarnya tadi annur ingin menulis ceritera kembara annur...entah kenapa kata2 begini pula terkeluar dan lahir sebagai puisi...woahhhhh....kikiki.

ps: adakah korang semua tahu yang hud2 dilahirkan pada 16 sept?kikiki...ada maksud tuuu...gurau.;)

2 comments:

Anonymous said...

Terbaek..puisinya annur.
#manz_zand

puteri jalanan a.k.a annur said...

terima kasih manz....:)

hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...