Tuesday, 20 October 2015

puisi gila lagi ke?: arghhhhhhhhh....

sumber gambar: google.com

"sayang...pergilah jika ianya membahagiakanmu...kerana di dalam dunia ini, cinta itu adakala tidak lebih dari sekadar keegoan untuk menguasai dan memiliki...maka pergilah, dan bebaskan diri kita dari kehendak ego yang menggila itu...pabila aku kembali memegang dan membaca kitab suci itu...aku relakan segalanya yang terjadi...kerana aku tahu kita cumalah manusia yang terlalu kerap mengemis kepada tuhan tentang permintaan2 yang adakala membebankan jiwa kita nantinya..."

disaat aku telah kembali...
dia pergi...
disaat aku tersedar kelemahan diri,
dia pergi...
disaat aku telahpun bertatih untuk tunduk...
dia pergi...

dan dia terus juga pergi...
disaat segalanya sudah kembali pulih...

dia...
dia...
dia...

pergi dan terus bermain dengan permainan masa...

terima kasih tuhan,
kerana dia telahpun pergi...

kerana aku tahu ini salah satu perancanganMu...


sumber gambar: google.com

"ketika dia pergi...seberapa lama selepas itu...barulah aku tersedar...aku punya tujuan lain diatas dunia ini selain daripada mencari cinta sejati itu...maafkan aku tuhan kerana kerapkali terpesong dari tujuan asalku...tuhan,bukakan kembali pentasnya...aku mahu beraksi...arghhhhhhhhh...."

4 comments:

Anonymous said...

kisah cinta di selendang kuning ni indah pada pandanganku tau Annur.. ade usik mengusik, gaduh2 kemudian bermaafan semula..rugila kalau dia dah pergi,hmmm.. aku rasa mesti dia kembali semula nanti..cume jgn terlampau mendesak, mungkin 'mamat' ni memang jenis slow kot..haha..(sori bukan memerli).berikn dia masa

Tuhan maha merancang segala..sedangkan para wali nabi dan rasul juga diberikanNya cinta, inikan pula kita manusia biasa, mesti ada.cuma satu pekara yg memusykilkan, annur benar2 nyakin ke dia tu ade? maafla kalau den tersalah tafsir..haha..

puteri jalanan a.k.a annur said...

ohhh tu ke...biasalah kdg2 annur tulis pasal cinta bukan kisah annur pun...adaptasi dari mcm2 sumber...feeling sikit,tulis puisi...cmtulahhh...hehe...usahle salah faham ye...sekian terima kasih. cewah.

:p

Anonymous said...

bagusla kalau begitu..ape pon aku hormati penulisanmu Annur, menarik gaya penulisan.gabungan ilmu ketuhanan, cinta, sains kesemuanya kamu campurkan menjadi satu.. terutama penulisan di hud2. harap kamu tak berkecil hati dgn ape yg dah berlaku sebelum nih ya Annur..peace :()

puteri jalanan a.k.a annur said...

ohhhh terima kasih ya...pujian terbaik utk yang esa...ececeehhh...kikiki. sorry tuhan!

annur ok je...xda hal...perkenalan mmg gitu...ada pahit manis segala...layannnn...tapi korang semua mmg kawan2 annur yang disayangi...sebab tu annur masih disini, menulis dan mengarut utk hiburan korang semua....peace too.....:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...