Thursday, 15 October 2015

puisi gila sang puteri: mungkinkah masa telah mengalahkan keaslian mereka?

sumber gambar: fineartamerica.com

"pernah aku mencabar seorang lelaki...aku marah dan aku katakan padanya...datang kepadaku kembali setelah kau faham akan maksud sejati...tenyata...sehingga kini beliau masih belum muncul...aku sangkakan dia hero rupanya lebih penakut dari seekor tikus...mengalahkan mereka semua adakah satu kepuasan buat diriku?rasanya tidak lebih dari makan sepotong kek..."

bila kita diperlihatkan dengan sejuta klue untuk teka-teki yang sekian lama kita fikirkan,
akan sampai satu masa kita tergelak...
apa semua ini?
adakah tuhan cuba memperbodohkan diri kita?
begitulah soalan ingkar yang adakala terdetik di hati kecil...
ada yang jelik aku asyik bercerita soal cinta beberapa tahun kebelakangan,
haha...
tanyalah seribu kali pun,
pasti aku kaku untuk memberi jawapan...
disaat manusia lain sibuk menyempurnakan realiti,
aku adalah insan yang masih juga percaya tentang kisah2 cinta sang puteri,
dimana aku sering membayangkan wujudnya sebuah cinta sejati yang tetap utuh melawan zaman,
ada juga yang tidak habis bergelak tawa mengingatkan diriku bahawa jangan terjatuh di dalam angan2 fairytale itu...
aku juga tergelak pabila diperli sebegitu...
tetapi tiba suatu masa,
aku akan terduduk dan bercerita bersama tuhan...
aku katakan pada Dia...
wahai Maha Pencipta yang digilai sekalian manusia,
aku percaya kepada keagunganMu...
Dikaulah yang teragung berbanding sekalian yang agung...
maka, aku mohon...
berikan aku cinta sejati itu...
aku mahu yang sejati...

lalu, apa harganya?
jika Kau jual,aku akan beli.

tetapi tolong,jangan berikan aku yang plastik.

sumber gambar: photocase.com

"hanya untuk menafsirkan sejati...hampir keseluruhan hero yang aku temui telah kalah...mungkinkah masa telah mengalahkan keaslian mereka?"


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...