Thursday, 12 November 2015

puisi fatimah: dan pada hari ini, aku menyaksikan...


sumber gambar: google.com

" adakala demi membantu, aku menuruni tangga hakikat untuk bersama2 mereka memahami dan menghirup air2 hikmah..." 

tanpa sedar, putih menyanjung hitam...hitam pula menyanjung putih...aduhai...sedangkan direalitinya putih sibuk pula menghina para hitam...dan hitam pula gigih membenci putih...
tak mengapalah wahai manusia...teruskan membenci...kerana diakhir nanti akan kau temui musuhmu yang kau telah cipta hari ini...ketika itu janganlah tuhan pula dikau salahkan kerana ternyata musuh itu adalah ciptaan tanganmu sendiri...

dan pada hari ini, aku menyaksikan...


petikan dari https://www.facebook.com/selendangkuning.annur

sumber gambar: google.com

"hikmah itu adakalanya tidak ubah seperti api yang membakar...pabila aku berhikmah,bukan kalian saja sedang kepanasan...adakala aku terlebih dahulu hangus menjadi abu..."


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...