Saturday, 28 November 2015

puisi sang puteri: dan gantikan dengan mereka2 yang mencintaimu dan Kau juga mencintai mereka...

sumber gambar: google.com

"setelah ruang dirimu yang lama itu hancur berderai...kau akan diselubungi kekeliruan tentang yang mana satu ilusi dan mana pula realiti sebenarnya...ketika itu dirimu benar2 diuji...aku berani katakan,peringkat ini telah mengalahkan ramai manusia2 berani...adakah kau salah seorang yang terlepas?aku ucapkan tahniah...kerana selepas ini kau akan diuji dengan ujian yang sangat2 melalaikan dan membuatkan dirimu terlena panjang...tahap ini lebih merbahaya...kerana jika kau terlebih syahdu, kau akan kalah..."

aku masih lagi disini,
mahu menulis dan menyuarakan tentang apa saja...
keletihan dibakar mentari,
kepenatan berperang dengan diri sendiri,
ajaib.
ya, ajaibnya setelah semuanya aku masih disini.
masih menganggap ruang ini sebagai sesuatu yang sangat selesa.
masih menganggap dunia sini sebagai kampung halamanku,
suatu tempat dimana aku mencipta,
suatu tempat dimana aku menguji diriku sendiri...
suatu tempat dimana aku pernah gembira tanpa sedih di hati,
suatu tempat dimana aku pernah kecewa menangisi apa yang telah terjadi,
ya,inilah kampung halamanku...

ruang ini cuma ilusi,
kerana ia sebenarnya lebih real di dalam sini.
di dalam hati ini.

"selawat dariku buat kekasihMu Muhammad,cahayaMu Fatimah, cintaMu Ali, para ahlul bait sekalian dan untuk seluruh pendukung2 kebenaran...salam sinar zaman dariku annur...semoga sejahtera kalian hendaknya...
SALAM PERKENALAN SEMULA...NAMAKU ANNUR...
dizaman penuh cahaya gilang gemilang ini...sama2 kita meraikan yang haqq,menjatuhkan yang batil...permulaannya mungkin agak ngeri buat jiwa2 yang takutkan kekerasan dan cintakan kedamaian...
dengar kataku ini, itu semua dibawah perancangan tuhan...jika kau benar2 mengimaninya..."

petikan khas dari https://www.facebook.com/selendangkuning.annur

sumber gambar: google.com

"tuhan...manusia kata mengenalMu ada peringkat2nya tersendiri...mereka kata perlu belajar satu persatu...tetapi mengapa cara mereka sangat rigid dan berpusing2 mengejar ekor sendiri?adakah Kau begitu payah untuk dikenali wahai tuhan?ketahuilah wahai tuhan yang maha bijaksana...aku tidak mahu mengenaliMu lagi...aku mahu Kau pula mengenaliku...jika Kau Maha Hebat seperti apa yang mereka katakan, kejar diriku...akan aku ajar Kau apa itu cinta dan dimana keseronokannya...sudah2la mempedulikan manusia...mereka itu sudah lalai mengingatiMu...mereka pura2 bergaduh mempertahankanMu sedangkan mereka takut kepentingan mereka diganggu-gugat....jika Kau tidak percaya, mulai hari ini aku cabar diriMu cabut segala punca kelazatan mereka...akan Kau temui manusia2 palsu...jika Kau benar hebat, mulai esok aku tunggu setiap dari mereka jatuh dan gantikan dengan mereka2 yang mencintaimu dan Kau juga mencintai mereka...dengan sebenar2 cinta..."






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...