Thursday, 24 March 2016

puisi sang puteri: apakah rasanya diuji berkali2?

sumber gambar: google.com

"dahulu aku pernah merasakan aku ini pandai kerana menjadi si baik hati...setelah lama selepas itu, aku mendapat satu pelajaran bahawa menjadi terlalu baik hati adalah satu dosa, dan dipergunakan,diperbodohkan, dan dikambing hitamkan adalah balasannya...maka kini, aku lebih berhati2..."

beberapa hari kebelakangan aku menulis puisi.
tetapi alangkah sedihnya aku rasa ia hanyalah untuk diri sendiri dan bacaan sendiri.
haha.
aku ini sebenarnya banyak yang ingin aku nukilkan...
tentang pengalaman hidup yang tidak seberapa...
tetapi sengaja mahu dicoretkan sebagai kenangan....
tentang kemarahan zaman mudaku...
tentang kesedihan zaman gelapku...
tentang kebodohan zaman gilaku...
tentang semuanya jika boleh...
tetapi untuk kali ini, aku masih lagi kekok.
rasanya itu sahaja.

aku rasa puisi ini benar2 sampah.haha.

sumber gambar: google.com

"apakah rasanya diuji berkali2?paling mengejutkan, hampir tiada rasa..."

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...