Friday, 20 May 2016

puisi sang puteri: jikalau dia tahu bahawa aku sudah tidak ada perasaan lagi terhadap yang lepas...

sumber gambar: google.com

"jikalau dia tahu bahawa aku sudah tidak ada perasaan lagi terhadap yang lepas...pastilah dia mengerti bahawa ini semua hanyalah salah faham belaka...susah untukku menerangkan...tetapi biarlah waktu yang akan menjawab segalanya..."

aku teringat kisah dulu...
ya,ingat2 saja...
tiada perasaan lagi...
mengingati dengan hati yang tenang...
menerima buruk baik diri sendiri...
mengetahui bahawa di dalam manusia ini tiada manusia yang sempurna...

kerana semua orang bisa memulai dari awal...
menganggap yang lepas biarkan lepas...
dan waktu akan mencuci segalanya...

perlahan2 perbaiki diri sendiri...
dan mencari sesuatu yang lebih baik...

sumber gambar: google.com

"ketika dulu...kau seorang yang lain...begitu juga aku...mungkin jika aku, kau temui dulu...kita akan menjadi musuh yang paling ketat sekali...bersyukurlah kepada tuhan yang maha agung kerana menjadikan segalanya menurut kiraan masanya tersendiri yang sangat unik...sayang, aku tidak kalah dengan masa...kami bekerjasama..."


khas untuk seseorang yang belum lagi tiba...

1 comment:

ahmad solihin said...

kau,sumber inspirasi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...