Friday, 17 June 2016

puisi sang puteri: Tuhan...disetiap sakitku...Engkau ada...

sumber gambar: google.com

"buang semua dari memoriku...semua..."

"keterbatasan dan kerumitan adalah kesakitan...menulis karya hati seperti semua disini akhirnya cuma coretan kosong...imaginasi cuma kelahiran gila yang membunuh ceritaku...seakan benar, rupanya palsu...mencipta halangan demi halangan atas sebuah kisah cinta yang gila...diterbatasi oleh waktu...dibodohi oleh keegoan diri...sebuah kebodohan yang tidak mampu diperbaiki...terkalah oleh jiwa...terhempas oleh hati...yang mana, akhirnya semua kerumitan ini mati dalam benci..."


hari yang mendung...
kerap benar hujannya...

GELAP.

siang yang merimaskan.
aku mahu gelap.
lalu segalanya ditutup.
dan aku disitu.
bersendiri.
sumber gambar: google.com

"kegilaan...yang buat semua jadi hancur berkecai...keegoan yang kononnya pertahanan diri...akhirnya bernanah memamah hati...membenci berjuta kali sebuah kenangan abadi...tak sangka cuma pemberontakan yang tak bererti...yang akhirnya menenggelamkan diri dalam dugaan yang tiada henti...mencipta karma yang merbahayakan jasad ini...perjudian takdir suci ini akhirnya membawa kejalan yang rumit begini...dan aku masih disini...menanti cahaya datang dan membawaku pulang kejalan abadi...menyelamatkan diri dari tenggelam dalam kekosongan hati...adalah satu kesakitan yang tiada budi mampu penuhi...sepi...sepi yang akhirnya memaksaku menjadi pengecut yang tak pernah perjuangkan pinta hati sendiri...."

jika segalanya adalah rahsia mengapa aku disini.
masih melihat,berfikir dan termenung jauh...
kiri berkata begitu...
kanan juga tidak kurang hasutnya...
tetapi aku disini.
masih berdiam tanpa sebarang keputusan.

sesuatu untuk dibanggakan.
tiada.
ya,mungkin ada.
tetapi aku terlalu gelap dalam berfikir,
mungkin.

kegelapan ini,
sungguh sukar aku nukilkan.

tetapi ia menenangkan sakitku.


sumber gambar: google.com

"terkadang aku berfikir lebih senang mencintai semua orang dari melupakan satu orang...jika ada seorang menyentuh inti jantungmu...mereka yang datang kemudian hanya menyentuh kemungkinan...#aadc2"

"tuhan...disetiap sakitku...Engkau ada...aku tidak berani memohon apa2...kerana disetiap permohonan...wujud pengkhianatanku...lalu,Kau takdirkanlah segalanya menurut kebijaksanaanMu...aku lelah di dalam permainan ini...menjadi pemain yang kononnya hebat sedangkan aku cuma jadi patung bodoh galaksi takdir...rahsia semua cerita ini buat aku terjatuh hanyut dalam kesayupanku..."


7 comments:

Anonymous said...

Utk bait yg akhir tu... Haha 😂

puteri jalanan a.k.a annur said...

Nape gelak?kelakar ke?

puteri jalanan a.k.a annur said...

Kejap.bait yg mana?

Anonymous said...

Tak la terakhir. Ayat neh 'menjadi pemain yang kononnya hebat sedangkan aku cuma jadi patung bodoh galaksi takdir'dan few ayat sebelumnya, mungkin.

Gelak kerana terkenangkan manusia yg asalnya merasa dirinya sesuatu tetapi akhirnya sedar tiada apa pun. Ia bukan untuk kamu tapi untuk aku. aku gelakkan diriku

puteri jalanan a.k.a annur said...

Ohhhh...Bertabahla kita...

puteri jalanan a.k.a annur said...

Ohhhh...Bertabahla kita...

ahmad solihin said...

:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...