Friday, 8 July 2016

puisi asmaradana: kerana Kaulah raja segala raja...

sumber gambar: google.com

"adakala peperangan bukan setakat kau berada dimedannya saja...tetapi ia penuh dengan doa dan permintaan dari sang pemerhati..."


atas permintaan saudaraku hani...

"wahai tuhan...
aku ingin katakan banyak perkara padanya...
tapi aku malu...
jadi aku mohon kata2ku yang disimpan dalam hati akan menjadi satu doa kesejahteraan buatnya..."

"aku juga takut andai aku doakan supaya Kau kabulkan setiap permintaannya kelak ia akan menjadi satu kesusahan baginya...maka dengan ini aku memohon supaya Kau pelihara hidupnya dengan kebijaksanaanMu...kerana aku sentiasa percaya kepada takdirMu...perancanganMu itu adalah yang teragung..."

"kerana Kaulah raja segala raja...agung segala agung...kepadaMu jiwaku tercurah dan padaMu jualah lemahku bersandar..."

nukilan ringkas annur 6/7/16

sumber gambar: google.com

"jangan risau meneliti ruangan ini...kerana sebelum semuanya ditulis, sudahpun aku uji keatas diri sendiri...jika kamu musnah mengamalkannya, ternyata aku lebih dahulu musnah binasa..."


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...