Monday, 8 August 2016

puisi sang puteri: maka hari ini aku hentikan kebodohan itu dan aku buka ikatan dalam diriku...

sumber gambar: google.com

"sayang...kita telahpun hanyut...tuhan beri kita tali untuk hidup...tetapi kita ikat diri kita sendiri...dan ia ternyata bodoh...sangat bodoh...maka hari ini aku hentikan kebodohan itu dan aku buka ikatan dalam diriku...aku harap kau juga begitu...biarkanlah semua ilusi ini mati dan pergi...ia seakan tiada makna lagi...realiti menunggu kita untuk hadir dengan sepenuh hati...jumpa disana..."

kekasih...
aku mahu pergi...
kembali mengejar realitiku...
kau terlalu mencuri ilusiku...
dan aku telahpun lemas hanyut di dalamnya...
maafkan aku...
maafkan aku...
maafkan aku...

aku lepaskan kamu dari hatiku...
dan mohon lepaskan aku juga...

sumber gambar:google.com

"aku telah relakan semua ilusi itu pergi...walaupun aku disini masih kental merinduimu...tetapi demi diriku dan keluargaku, aku harus kedepan...aku tunggu dirimu...tetapi kau tidak juga muncul...maka aku lepaskan semua kenangan ini dari hatiku...maafkan aku..."



5 comments:

Anonymous said...

Biar Mati Ku Mencuba Demi Bahagia..
Faizal Tahir Sejati


-PK-

Anonymous said...

Xpat baca la wak.tulisan xterang.huhu

puteri jalanan a.k.a annur said...

sekejap annur adjust.

puteri jalanan a.k.a annur said...

ok dah adjust.

ibnu Rejab al-jawi said...

bukalah tali itu, namun usah kau lepaskan tali itu.
pegang erat tali itu, agar dirimu tidak hanyut di lautan ilusi dan dirimu tidak sesat di dataran realiti..

senyum selalu buat Annur.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...