puisi misteri sang puteri: digoda setiap hari bukanlah satu keinginanku...

15:33 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

sumber gambar: we heart it

"digoda setiap hari bukanlah satu keinginanku...tetapi suara yang memanggil itu sungguh menawan hati...suara siapa itu...bolehku kenal?"


"kau memori terindah tak ku duga kini engkau datang lagi...
andaikan minit bisa terhenti waktu tak berjalan...
maka dari itu dengar lihat...
waktu kita tak banyak...
andai ini kesempatan terakhir kita nikmati...
jangan hadirkan dia...
jangan terlintas di benakmu...
simpan dulu nama dia...
kini hanya ada aku..."

Jangan ajak2 dia, Melly Goeslow


fikiran kita ini unik ya.
wujudnya ia seakan2 komputer...
eh tapi melalui ia pula komputer tercipta...
pelik...
walaupun aku bukan ilmuan yang mampu mengkaji ini semua dengan mendalam,
tapi...
aku adalah insan yang mengkagumi indahnya semua kurniaan ini...

bagi seorang yang suka menikmati keindahan,
arca yang pelik juga mampu aku tenung tanpa kelip,
adakala aku tergelak,
adakala aku menangis.

setelah suatu masa,
aku telah serahkan jiwa ini kepadanya...
sehingga selepas waktu itu aku...
aku...
aku...
tidak seperti aku yang dulu...
juga bukan aku diwaktu hadapanku...

aku hanya menurutnya...
melakonkan watak suruhannya...
dan bertindak seperti aku bukanlah aku...

"To really love a woman
to understand heryou’ve got to know what deep insidehear every thought see every dreamand give her wings when she wants to flyand when you find yourself lying helpless in her armsYou know you really love a woman"-Have u ever really loved a woman,Bryan Adams


sumber gambar: taringa!

"kau wujud di dalam mimpi2...ilusi2...akhirnya kau ku tunggu di realiti...aku mencarimu disejuta wajah...diseribu gambar...diberatus mimpi...cermin ini begitu sukar untukku tafsir...disetiap yang aku jumpai, aku ketahui itu dirimu...tetapi mengapa menyorok disebalik setiap identiti?apa yang kau takuti?adakala alasan dan kemalasan bezanya cuma pada beberapa huruf..."

You Might Also Like

0 comments: