puisi sang puteri: aku masih mampu kawal semua rasa itu.

20:42 puteri jalanan a.k.a annur 2 Comments

sumber gambar: pinterest

"apa perasaannya jika kita nampak sesuatu yang kita tidak mahu nampak selepas kita sudah cuba untuk bersangka baik?"

MARAH VS KETAWA

entah kenapa.
entah sakit apa.
hari ini aku rasa mahu marah.
tapi aku ketawa.
rasa mahu ketawa sampai pecah perut.
rasa mahu mendengar lagu2 yang bunyinya gila.
rasa mahu membenci.
rasa mahu menyakiti.

tapi itu rasa sahajalah.

aku masih mampu kawal semua rasa itu.
dan ketawa.

ketika aku sedih pun aku ketawa.
ketika aku gembira pun aku ketawa.
ketika aku marah pun aku ketawa.

entah kenapa aku ini.

sumber gambar: pinterest

"terkadang aku merasakan terlalu banyak berfikir juga adalah sejenis penyakit yang mampu membunuh...membunuh semua sangkaan baik..."



terima kasih kerana sudi membaca! :D

You Might Also Like

2 comments:

terbaik

terima kasihhhh....tq sudi baca puisi annur yang tak seberapa ni...