puisi sang puteri: walaupun secara dasarnya ia lebih panas dari api kemarahan, tapi...

23:06 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

sumber gambar: HD wallpapers

"kemarahan adalah satu api...dan aku tidak suka dengan api itu...api kemarahan adalah sejenis api yang paling bodoh sekali...aku tidak suka dengan nyalaannya..."

sayang...
hari ini aku rasa mahu marah...
tapi aku selalu ketawa...
entah kenapa emosiku tiba2 menggila...
sedang pagi tadi semuanya baik2 sahaja...

aku kerap berfikir bukan2...
nampak yang bukan2...

adakah itu ilusi atau ianya benar?

sumber gambar: pinterest

"aku paling suka api sebegini...api yang sejuk...yang memberi kehangatan di dalam kedinginan hati...memberi satu rasa selesa...aku tidak suka dibakar dengan api kemarahan...api itu bersifat memusnahkan...sedang api sejuk sebegini bersifat memberi keselesaan dan perlindungan...walaupun secara dasarnya ia lebih panas dari api kemarahan, tapi ianya lebih selesa aku rasakan..."

terima kasih kerana sudi membaca! :D



You Might Also Like

0 comments: