puisi sang puteri: adakah mereka benar2 tahu erti selama-lamanya?

19:46 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

Kai Fine Art
"tidakkah kita sedar, selama ini kita banyak mengatakan sesuatu yang sangat berat untuk ditanggung?adakah selama-lamanya itu sesuatu yang ringan?terlalu banyak aku lupa tentangnya...adakah dia mengingatiku dengan jelas?atau mungkinkah dia masih ingat tentang janjinya?aku terasa mahu ketawa..."

SELAMA-LAMANYA CINTA

sebentar aku menonton televisyen...
aku melihat satu pasangan...
Khan Academy
yang dengan mudahnya mengatakan tentang 'selama-lamanya'...


aku tergelak.
mudahnya!

adakah mereka benar2 tahu erti selama-lamanya?

"bukankah selama-lamanya itu menjanjikan sebuah perubahan? di dalam perubahan itu, bukankah akan wujud ketidaksetiaan?kebodohan jenis apakah ini?"



WUJUD YANG TANPA MULA, TIADA PULA AKHIRNYA...

Oddity Central
"adakala bukan semua perkara begitu mudah menemui titik pernyataan...dan aku sebenarnya begitu takut dengan perkataan 'selama-lamanya...', selepas pengakhiran, wujud pula yang baru...seakan2 baru, rupanya yang lama...jika antara kami hilang ingatan...bukankah ia sakit bila mengetahui sebuah pengkhianatan?"


terima kasih kerana sudi membaca! :D


You Might Also Like

0 comments: