Puisi pagi sang puteri: sampai bila?

10:37 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments


"Sampai bila mengikut telunjuk manusia lain dan mengabaikan naluri hati sendiri?"


JANGAN HIDUP DALAM IMPIAN ORANG LAIN

inilah apa yang aku rasai kini.
Cuba untuk sedar dan hidup dalam impian sendiri.
Setiap hari masih lagi bergelumang dengan semangat api dalam diri sendiri...
Sekejap ia panas membakar,
Sekejap ia sejuk membeku,
Sekejap ia hangat menenangkan...

hidup adalah satu perjuangan yang berterusan.
Inilah ayat keramat yang aku pegang belasan tahun semenjak aku kecil.
Dengan ayat ini jugalah aku tabahkan diri untuk bangun setiap kali terjatuh.
Dengan ayat ini jugalah aku kuatkan kaki untuk melangkah menuju destinasi yang pasti...
Adakala aku seperti si bodoh...
Tidak tahu bagaimana jalannya...
Keliru arah jalannya...
Tetapi untuk setiap saat aku cuma membayangkan aku sudah pun sampai kesitu...
Dengan harapan itu,
Aku gagahkan diri untuk melangkah walau apapun terjadi,
Aku hidupkan api dalam diri sendiri...

Itulah caranya.


Terima kasih kerana membaca! Salam sayang dari annur...

You Might Also Like

0 comments: