puisi sang puteri: sesumpah! tunggu annur!

21:29 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

sumber gambar: JapaneseClass.jp


"manusia mengejekku kerana terlalu kuat berilusi...aku pula ketawa setiap hari disebalik rimbunan kekayaan alam semulajadi kerana realiti itu aku...bila aku kedunia realiti,pasti mereka pula sedang berilusi! haha..."


sudah lama aku tidak bermisteri (wujudkah perkataan ini?haha. jika tidak wujud maka aku wujudkan, semudah itu.)

aku bukan tidak mahu bermisteri,
tetapi ramai benar rakan realiti menasihatkan jangan terlalu misteri,
nanti ramai pula menuduh bukan2,
aduhai...bosannya...
mereka pakai baju warna itu,
entah darimana datangnya peraturan,
aku juga kena memakai baju yang sama.

aku dilahirkan di bandar diraja,
adakah aku kena mengikut peraturan bosan ini?
eh,ada kaitan ke bandar kelahiran dengan peraturan?
hehe.
saja gurau.

sebelah sana manusia bergaduh kerana agama.
sebelah sana pula manusia berebut harta,
sebelah sana juga mereka kemaruk cinta,
sebelah sana ada pula gilakan hiburan semata.
wujud pula sebelah sana gilakan ilmu segala.

ahhhh bosan.

setiap hari aku berjalan di taman bunga.
bermain bersama2 sesumpah,
mengejar ayam,
mengejutkan kucing,
terbang bersama rama-rama,
mengusik siput,
menggeletek cacing,
menakutkan ikan.

aku hampir terlupa perihal dunia.

mereka semua terlalu buat aku ketawa.

ohhh bulan. 
aku rindu dia!

sejenak aku tersedar dari lamunan panjang,
dan.....

"nak katak tiga ringgit!"
aku menggegarkan pagar itu sambil ketawa.
hampir roboh kedai ini aku gegarkan. 
tak mengapa,jika roboh pun apa salahnya.
kasihan katak yang comel sebegini dijual beli.
tamaknya manusia...
kiki.

beginilah aku setiap hari.
seorang puteri yang perasan dirinya seorang puteri.

apelah si annur ni kan. 




"aku bukan puteri diraja itu...aku puteri pada sifat...istanaku? disini. atas langit terawang2 bagaikan kayangan...sudah puas aku berlari, alam selalu memanggilku pulang ke pangkuan mereka...sesumpah! tunggu annur! jangan lari!!!!"






Oh tak pernah ku dugaHidup ini menjadiberubahCahaya gemerlap di siniSinari setiap langkahku
Oh semenjak denganmuSemua gundah menjadiberubahKeyakinan semua tentangcintaKembali tumbuh di hatiOh... ku bahagia
Ada engkau lelakikuDi hatiku hanya ada kamusayangDi mimpi malam ku adakamu sayangSemua ini hanyalah untukmusayangSemua lagu terciptaHanyalah untukmu ohasmara
Oh lelaki idamanMemang kamu tak adayang lainSemua gambaran idolaSegalanya ada padamu

You Might Also Like

0 comments: