Puisi Sang Puteri: Atas namaNya jualah aku kesini,dan aku yakin kau jua begitu.

00:46 puteri jalanan a.k.a annur 0 Comments

sumber gambar: Izismile.com

"kelembutan hati yang pernah membunuhku suatu masa dulu, kini telah membantuku untuk terus merangkak dan bangun dari kamar peraduanku...ternyata,rasa lemah adalah satu kekuatan jika itu adalah yang paling tersisa sekali..."

"kerana kepercayaan kepada Tuhanlah,aku masih bertahan disini. Jika kepercayaan ini kau katakan candu, janganlah terkejut jika aku katakan dalam diam, kau juga menyedut candu yang sama walaupun kamu berkeras menafikan. Atas namaNya jualah aku kesini,dan aku yakin kau jua begitu."

Entah berapa lama aku kehilangan ilham.
Bukan aku malas,
Menahan perasaan ini bukanlah sesuatu yang aku sukai,
Terlalu bersungguh-sungguh aku mahu mematikan perasaan ini,
Semakin aku berkeras dengan memenuhi masaku dengan mengejar dunia,
Aku semakin hanyut.
Hanyut dengan kerinduan ini.
Ternyata malam2 yang ku alami ibarat angin2 yang menyeru2 kamu…

sumber gambar: pinterest

"semakin jauh menuju matahari, semakin aku hilang arah tujuku..."Amuk,matahari

Ditempat yang sama.
Dimasa yang setara,
Luka ini kembali berdarah.
Ternyata selama ini luka ini belum benar2 sembuh.
Aku telan semua kesakitan ini.
Dan aku keluarkan pedihnya melalui senyuman.

Dan sayang…
Ia bukanlah sesuatu yang mudah jika kau mahu tahu…

 "awak tak berilusi, saya memang selalu ada disisi awak..."

sumber gambar: Shutterstock


 "ketika aku tidak mampu menerima segala apa yang terjadi, aku bertongkat untuk berdiri atas nama tuhanku...rasa kecewa membuat kakiku lemah tak berdaya...hanyalah rasa tanggungjawab menahan diriku dari jatuh kelantai bumi..."

You Might Also Like

0 comments: